Skuteczne sposoby na suchą, szorstką skórę stóp

Nadchodzące miesiące to dla nich spore wyzwanie. Nasze stopy raz będą zmarznięte, raz przegrzane. Suche powietrze też im nie posłuży... Warto więc już teraz troskliwie się nimi zaopiekować.

Kąpiel: zmiękczy i nawilży

Reklama

Stopy bardzo szybko teraz się wysuszają. Przez to naskórek staje się twardy, a pięty szorstkie i nierzadko popękane. Codzienne kąpiele łatwo temu zapobiegną.

✔Cynamonowa. 1/4 szkl. ciepłej wody połącz z 1/4 szkl. soku z cy- tryny i 1/4 szkl. mleka. Dodaj 2 ły- żeczki oliwy i 1 łyżeczkę cynamonu. Wlej do miski z letnią wodą. Kąpiel powinna trwać 20 min.

✔Owsiana. Wymieszaj: 1/2 szkl. mleka w proszku, 1 łyżkę sody, 2/3 szkl. zmielonych płatków owsianych, 3 łyżki mąki kukurydzianej. Do wody w misce dodaj 2 łyżki mieszanki (resztę przechowuj w słoiczku). Kąp stopy 10 min.

✔Miodowa. 2 łyżki miodu połącz z 1 łyżeczką mydła w płynie i 2 łyżeczkami olejku z migdałów. Dodaj do wody. Włóż stopy na 15 min.

✔Sodowa. W misce z ciepłą wodą rozpuść 5–6 łyżek sody oczyszczonej. Dodaj 1 łyżeczkę olejku z pomarańczy i 2 łyżki oliwy z oliwek (albo ulubionego oleju roślinnego). Zanurz w takiej kąpieli stopy na 15 min.

✔Mleczna. Do ciepłej wody wlej 1 szkl. mleka. Kąp stopy 10 min.

Kuracja olejem czyni cuda

Skóra na twoich stopach wyjątkowo szybko robi się szorstka i ma skłonność do pękania? I na to jest sposób! Warunek: zabieg wykonuj regularnie, co wieczór – aż do czasu, gdy stopy staną się miękkie i delikatne (najczęściej potrzeba tygodnia).

1 łyżkę ciepłego oleju kokosowego wymieszaj z 1 łyżeczką soku z cytryny. Mieszanką masuj stopy 5 min. Załóż miękkie bawełniane skarpetki na całą noc.

Piling: oczyści i perfekcyjnie wygładzi

Po regenerującej kąpieli czas na złuszczenie szorstkiego naskórka. Kilkuminutowy masaż wybranym pilingiem wygładzi pięty i poprawi krążenie krwi. Rób go co 3 dni.

✔Imbirowy. 1 łyżkę brązowego cukru wymieszaj z 2 łyżkami płynnego miodu wielokwiatowego i łyżeczką sproszkowanego imbiru (ew. 1/2 łyżeczki świeżo startego).

✔Cukrowy. 2 łyżki cukru drobnoziarnistego połącz z 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu i 3 łyżkami rozpuszczonego (lekko podgrzanego) oleju kokosowego. Ew. dodaj miód, by nieco zagęścić papkę.

✔Solny. Wymieszaj 1/3 szkl. soli (najlepiej himalajskiej lub morskiej) z 1/2 szkl. kwaśnej tłustej śmietany i kilkoma kroplami naturalnego olejku zapachowego (polecamy miętowy albo grejpfrutowy). Uwaga: jeśli sól jest zbyt gruboziarnista, możesz krótko zmik sować ją, np. w blenderze.

✔Z awokado. Miękki miąższ z 1/2 bardzo dojrzałego awokado rozgnieć widelcem na papkę. Dodaj 1 żółtko, 1 łyżeczkę miodu, 1 łyżeczkę otrębów ryżowych oraz 10 kropli olejku z pierwiosn ka. Wszystkie składniki zmieszaj i delikatnie wmasuj w skórę stóp.

Uwaga: o ile kosmetyki, na które receptury podaliśmy wyżej, należy zmyć od razu po wykonaniu kilkuminutowego masażu, tę papkę pozostaw na stopach jeszcze ok. 20 min. Dopiero po tym czasie spłucz ją ciepłą wodą.

Maska: odżywi, natłuści, ukoi

Im częściej nałożysz ją na stopy (nawet codziennie!), tym będą delikatniejsze w dotyku! Kosmetyk możesz przygotować z tego, co masz akurat w kuchni!

✔Ziemniaczana: 2 ziemniaki ugotuj i rozgnieć na papkę. Dodaj 1 żółtko i 3 łyżki ciepłego mleka. Nałóż na stopy i owiń folią spożywczą. Po 15 minutach zmyj maskę wodą.

✔Jajeczna: do 1 żółtka dodaj 1 łyżkę płynnego miodu, np. wielokwiatowego i 1 łyżkę roztopionego masła. Maskę nałóż na stopy i zmyj ciepłą wodą po upływie 15–20 minut.

✔Oliwna: 3 łyżki ciepłej oliwy wymieszaj z 1 żółtkiem i kilkoma kropelkami olejku miętowego. Nałóż na stopy, owiń je folią. Zmyj maskę po 15 min.

✔Lniana: 2 łyżki mielonego siemienia lnianego wymieszaj z 2 łyżkami płatków owsianych. Zalej 2/3 szkl. wrzątku. Przestudzoną papkę nałóż na stopy na 20 min, zmyj.

Artykuł pochodzi z kategorii: Pielęgnacja

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Zobacz również

  • Nie wyrzucaj łupin po orzechach

    Po obraniu orzechów łupiny najczęściej wyrzucamy. Tymczasem można skorupki wykorzystać, by zadbać o swoją urodę, a także o zdrowie. więcej