Domowe spa

Jesień może wpływać na nas depresyjnie. Ale jest sposób na to, by poprawić sobie nastrój. Wystarczy wanna i nieco wonności.

Reklama

Najmilej zażywa się relaksu w ośrodku spa. Jednak nie zawsze mamy czas i pieniądze, by pozwolić sobie na taką rozrywkę. Ale odpoczynek i „reset” potrzebne są każdej z nas. A jeśli mamy łazienkę wyposażoną w wannę, to możemy zrobić sobie spa we własnym domu.

1. Zadbaj o nastrój

Pachnące świeczki (im więcej, tym lepiej) i kadzidełka ustawione w łazience pomogą nam zbudować miłą atmosferę. Nie zaszkodzi też ulubiona muzyka, która pozwoli nam odciąć się od świata.

2. Relaksująca kąpiel

Ukojenie zapewni Ci pachnąca kąpiel. Przygotujesz ją, korzystając z dostępnych w drogeriach olejków, soli, mleczek lub aromatycznych płynów do kąpieli. Możesz też sama przygotować mieszankę kąpielową dostosowaną do Twoich potrzeb.

Rozgrzewająca: Taką moc nada kąpieli kilkanaście kropel olejków eterycznych – np. cynamonowego, imbirowego lub goździkowego. Możesz też przygotować wywar, który wlejesz do wanny.

Potrzebne Ci będą 2 łyżki startego cynamonu, 12 goździków i pokrojona skórka z jednej pomarańczy (świeża). Składniki zalej litrem wody i gotuj przez 20 minut.

Wywar przecedź i dolej do wody w wannie. Jeśli nie masz czasu na gotowanie, pokrój świeży korzeń imbiru, zawiń w gazę i wrzuć do wanny z ciepłą wodą.

Nawilżająca: Długie, gorące kąpiele nie są wskazane dla osób z suchą skórą, ale jeśli wzbogacisz je o składniki silnie nawilżające, efekt Cię mile zaskoczy. Dodaj do wody emolient (Oilatum, Balneum, Emolium).

Oprócz niego dolej 2 litry ciepłego tłustego mleka zmieszane ze szklanką miodu. By cieszyć się pięknym zapachem kąpieli, dodaj kilkanaście kropel olejku waniliowego.

Ujędrniająca: Warto tu wykorzystać dobroczynne właściwości cytrusów. 6 cytryn, 2 limonki i 1 grejpfrut umyj i pokrój w plasterki. Zalej litrem wrzątku i zostaw na noc pod przykryciem. Odcedź napar i dolej do gorącej kąpieli. Jeśli chcesz wzmocnić działanie naparu, trzyj ciało szczotką lub szorstką rękawicą.

3. Masaże i peelingi

Do pełnego relaksu brakuje już tylko masażu. Jasne, że samodzielnie nie uda Ci się rozluźnić spiętych mięśni pleców, ale 20 minut spędzone w ciepłej wodzie pomoże w zredukowaniu ich napięcia. Samodzielnie pobudzisz krążenie (co odpręży) poprzez masaż szorstką rękawicą lub peeling.

4. Pachnący balsam lub olejek

Po wyjściu z wanny nie zapomnij wetrzeć w ciało nawilżający, pachnący balsam lub olejek. Aromaty np. lawendy, kwiatu pomarańczy, rumianku i róży znane są z działania uspokajającego, toteż pomogą Ci przedłużyć stan odprężenia, w jaki wprawił Cię pobyt w domowym spa.

Katarzyna Dzik

Artykuł pochodzi z kategorii: Pielęgnacja

TV14
Więcej na temat:

Zobacz również